2011-12-ben megsokasodtak a nagy nézettségű hazai csatornákon azok a riportok, amelyek az aranybefektetés elképesztő perspektíváiról szóltak. Az arany ára akkor volt csúcsponton, majd 2012 végére hirtelen olyan nagyot zuhant, hogy azóta sem sikerült megközelítenie az öt évvel ezelőtti magaslatokat. Az aranyspekulánsok érezték, sőt tudták, hogy közel a baj, ezért gyorsan meg kellett szabadulniuk a tartalékaiktól. Ezt úgy érték el, hogy agresszív médiakampánnyal rálőcsölték aranyukat a lehető legjobb áron a lakosságra, bezsebelték a pénzt, majd az arany – immár a kisbefektetők birtokában – szépen összeomlott.
A tanulság ebből az, hogy gyanakodnunk kell, mikor azt tapasztaljuk, hogy a médiában egyre több az aranybefektetés remek lehetőségeiről szóló riport. Az a legjobb, ha folyamatosan figyeljük az arany árfolyamát, és mi magunk döntjük el, mikor és milyen áron vagyunk hajlandók vásárolni. Ha túlértékelt, mint 2012-ben, akkor várnunk kell. Ha olcsó, mint például mostanában, és nem csak az arany, hanem az ezüst is, akkor vásároljunk, és ne hagyjuk, hogy a spekulánsok reklámdumája befolyásoljon bennünket.